Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.

Eder Nilla

måndag 24 maj 2010

problem?!

Behöver ni tips eller så?! Det är bara att lämna en kommentar så svarar jag så gott jag kan =)
Grundtipsen är:
~
Ska håret sättas upp så börja alltid med att sätta (i alla fall en del av håret) i en toffs, detta gör att det finns något att fästa hårnålar/spänne i, annars är det lätt att de glider ur efter ett tag.
~
Medan håret sätts upp så använd någon form av produkt som ger stadga, hårmousse, spray, gelé, läggvätska, välj din egen favorit. Men kom ihåg att det inte är alla produkter som går att kamma ur håret, i så fall TVÄTTA ur det! Använd inte den hårdaste hårsprayen medan du sätter upp håret, då blir det bara kladdigt/trassligt.
~
Avsluta med en hårspray som ger mycket stadga, låt torka och spraya på ett lager till. Upprepa så många gånger som du känner för, men se till att det torkar i mellan, annars får man lätt en karamelliserad effekt.
~
Det är viktigt att produkten hamnar i håret och inte bara utanpå (så som spray gör om man använder det på slutet) För annars kommer den bilda som ett skal och när håret innuti säckar ihop så blir det inte så fint...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar