Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.

Eder Nilla

tisdag 8 september 2009

lockar med boll.
Att "bollen" blev så bra som den blev var ren tur även för mig, hur mycket jag än övar så vill den inte lägga sig sådär när jag vill... men ibland så =)
Det funkar definitivt med långt hår, allt beror ju på hur van man är att sätta upp sitt eget hår, men är det väldigt långt så kan man ju ”trassla in sig” i det… vilket jag ofta gjorde i början, jag har långt men ganska tunt hår.

Nästan alla frisyrer jag gör börjar med en vanlig hästsvans, det är en jätte bra grund för att frisyren ska sitta kvar, speciellt om man har långt hår.
- På den här tiden hade jag ingen lugg, så jag började med att separera det håret som vi kan kalla luggen, här får man prova sig fram hur mycket hår man vill ha att göra lockar av.
- Sen börjar man från roten vid luggen och snurrar håret 1 (eller 2) varv runt fingra och fäster med en hårnål, sedan fortsätter man och snurrar håret runt fingrarna och fäster nästa lock bakom den första.
- När man gör ”bollen” kan man behöva spraya håret lite innan så den håller ihop. Sen håller man allt hår uppåt, eller snett uppåt och fäster med hårnålar.
- Sedan lägger man håret i motsatt riktning och viker in topparna och fäster med hårnålar.

Har tyvärr inte tid att fixa bilder nu, men hoppas att jag ska få till lite mer såna i framtiden, är ju sällan man har någon hand över att fota med när man sätter upp håret på sig själv.

1 kommentar:

  1. Oj vad det var snyggt! Jag skulle också vilja ha en sådan uppsättning, kan du inte förklara mer i detalj typ steg för steg hur man ska göra? Funkar det när man har mycket långt hår?

    SvaraRadera