Som ni kanske har märkt har jag en hel del bloggar, jag tyckte att det var mest praktiskt så. Men i ett försök att skapa mer reda i oredan har jag nu gjort en till http://gunilladeluxe.blogspot.com. Så ni som är mer allmänt intresserade av att läsa om mitt inte så intressanta liv så finns nu denna nya ”samlingssida”. Ni som gillar inriktningarna och bara är nyfikna på symönster, hattar osv. kan självklart fortfarande titta in på bara den sidan ni är intresserade av. Nu drar jag igång och bara framtiden kan utvisa hur detta kommer gå.

Eder Nilla

tisdag 8 september 2009

"twist-around-your-fingers-and-attached-with-a-bobbypin-hair-do"

Har inge vidare bra bilder på den här frisyren, men den är grymm och man kan även (om det behövs) sova med den och vara nästan lika snygg dagen efter. Man börjar med att sätt upp håret i en vanlig toffs, förslagsvis ungefär där man vill ha sina lockar, på båda bilderna är frisyren gjord i "boll-form" men det går lika bra att placera lockarna exempelvis neråt nacken för en lite "lugnare" frisyr, eller som jag ofta gjorde förut, som en "rand" över hela huvudet vilket gav en skön lite rock/punk känsla.
Sen är det bara att ta en hårslinga i taget och snurra runt fingrarna och fästa med en hårnål. Vill man ha en frisyr som verkligen sitter (eller om man har problem att få håret att stanna som man vill) kan man spraya varje hårslinga lätt innan man rullar ihop den.

Det går åt många hårnålar och glöm inte att alltid avsluta med hårspray!

kram och puss så länge.

ps. den här frisyren passar även bra för dig med tunt inte så långt hår (som tjejen på den undre bilden) det man bör tänka på om man har tunt hår är att ta lite hår i taget och spraya varje slinga så att man får många lockar, vilket skapar en illusion av att man har mycket hår.
Här är en variant av frisyren.
Och såhär kan håret se ut när man har tagit ur den:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar